"מדריך טיולים ומורה דרך בשכונות ואתרי ירושלים".

 

"סיורים מודרכים טיולים וגיבושים בירושלים עם אפי נחמיאס"

 

מדריך טיולים ירושלמיים לקבוצות מקומות עבודה בירושלים וימי הולדת ירושלמיים.

סיורים טיולים מודרכים ועשרות רעיונות לגיבושים סיורים וטיולים ברחבי העיר ירושלים, סיורים מתובלים רוחניים לימי הולדת ואירועים מיוחדים וייחודיים, רעיונות לסיור לימי גיבוש וצוות בירושלים מותאמים ובמידהסיורים איכותיים למקומות עבודה, גופים ומוסדות, משרדי ממשלה והיי טק, גמלאים וחוגי מטיילים ומשוטטים בירושלים.

"מדריך טיולים ומורה דרך בירושלים" והיכרות עם העיר מעל ומתחת לאדמה, ירושלים של בית ראשון ובית שני, ירושלים של רומאיים ביזנטיים מוסלמיים, צלבניים ממלוכים תורכים בריטיים וים של ישראלים בטיולים ובפסטיבלים בירושלים.

"סיורים וטיולים מודרכים בירושלים בשכונות ובשווקים", תצפיות לקבוצות על ירושלים , רוחניות ועליה לרגל צדיקים בירושלים, "סיפור היציאה מן החומות של ירושלים", סיורים טיולים בירושלים של חרדים ללא חרדות "במתחם החרדי" במאה שערים, בית ישראל ושכונת הבוכרים, שכונת גאולה וזיכרון משה ובלב "כיכר השבת" כולל סיור מאפיות בבית ישראל בחצות הליל הירושלמי מטרים ספורים משכונת מאה שערים. "סיור סיפורי אהבה בשכונת עין כרם הירושלמית הציורית והרומנטית בעקבות אוהבים וחוטאים", נזירות וכנסיות בעין כרם שלנו, בעלי מלאכה ורומנטיקנים ,סיור אהבה ברחוב הנביאים המקסים ובזמנו קראו לו "רחוב הקונסולים" או רחוב בתי החולים  ובו בתי הדר וארמונות וסיפורים ירושלמיים המתחברים ללב וסיום במתחם "מגרש הרוסים בבית סרגיי ובדוחובנייה.

"סיור מודרך וטיול אנושי מספר סיפור בנחלאות" בשכונות החצר הירושלמיות המקסימות "באוהל משה" ובוסתן ספרדי, "מזכרת משה" האשכנזית שהפכה לספרדית, במתחם החרדי של נחלאות בבתי ברויידא, "בתי מונקטש ובתי ראנד" – סיור מרגש ומקצועי בין זכרון יוסף לשכונת הפחים ששר "גברי בנאי" על ביקוריו בין שתי הסבתות הכי ירושלמיות, טיולי עדות וטעמים ברצף שכונות החצר – "נחלאות", ירושלמיות אמיתית.

"סיור היציאה מן החומות של ירושלים" – סיור במשכנות שאננים השכונה הראשונה מחוץ לחומות ונכיר את משה מונטיפיורי , יהודה טורא ואופי היוצאים מן החומה, "מחנה ישראל" שכונת המוגראבים שיצאו מהרובע היהודי והקימו את השכונה השניה מחוץ לחומות בירושלים וסיפורו של הרדב"ש-רבי דוד בן שמעון, מנהיג המרוקאיים בירושלים ומחבר הספר "צוף דבש" וכיום בית כנסת "צוף דבש" ברובע היהודי, "נחלת שבעה" – "השכונה השלישית מחוץ לחומות" שהוקמה על ידי שבעת מייסדי ירושלים מהעיר העתיקה בראשות יואל משה סולומון ומיכל פינס. סיורים קולינריים בשוק מחנה יהודה וסיור היסטורי סיור אוכל ירושלמי בשוק של השווקים הירושלמי.

"הרמב"ן בירושלים".

הרמב"ן נולד בגירונה, קטלוניה, שבצפון ספרד, בשנת 1194, ונפטר בשנת 1270 בישראל.
הרמב"ן נמנה בין גדולי רבני ישראל בימי הביניים. תלמידו, הרשב"א, כותב עליו לא היה גדול ממנו בחכמה במנין וביראת שמים ואמונה.. החטא והריבש מוסיף ועליו סומכין בכל גלילות קטלוניא כמשה מפי הגבורה הרמב"ן שכונה "נחמני" -לא רצה שיבלבלו אות עם הרמב"ם, עסק במספר רב של תחומים – היה פרשן מקרא, חכם תלמודי, רופא, הוגה דעות משורר ומקובל.
רמב"ן שימש כרב הראשי של קטלוניה לאחר מותו של רבי יונה גירונדי ב-1264. הוא שימש גם יועץ למלך חיימה הראשון והשתתף כמפשר בוויכוח על ספרי הרמב"ם- הרמב"ן היה הראשון מבין פרשני המקרא היהודיים שהביא בביאורו לתורה את ארבעת הרבדים של פירוש התורה על דרך הפרדס, ארבעת רבדים אלה, מקורם בחז"ל במדרש האגדה וההלכה, הרמב"ן, שעמד בראש ישיבה גדולה שנקראה גרונה בברצלונה, חיבר ספרי חידושים על מספר רב של מסכתות מהתלמוד בבלי. מחידושי הרמב"ן ניכרים באופן בולט עוצמה תלמודית ובקיאות חובקת עולם, לחידושיו ישנה השפעה עמוקה על עולמה של תורת ישראל ולימודה עד ימינו אנו. הרמב"ן כמקובל, היה קנאי לסודיותו של הידע הקבלי, על כן אין בידינו יחידות טקסטואליות רחבות היקף שבהן מפרט הרמב"ן את משנתו הקבלית בפירושו לתורה שתל הרמב"ן את סודותיו הקבליים והסווה אותם בתוך דבריו. במבוא לפירושו לתורה כותב הרמב"ן- רבי משה בן נחמן: שהקורא הרגיל – לא יוכל להבין את רמזיו הדקים ורק בעל מסורת קבלית יוכל לרדת לעומקם.

סמכותו ההלכתית של הרמב"ן תרמה רבות להתפשטות הקבלה- בד בבד עם פירושו לתורה, נלחם הרמב"ן את מלחמת היהדות כנגד הנוצרים. לאחר שנכפה על ידי מלך ספרד, יעקב הראשון מאראגוניה, הוא השתתף בוויכוח פומבי, שקיבל את השם ויכוח ברצלונה נגד המומר פאבלוס כריסטיאני הוויכוח התנהל במשך ארבעה ימים לעיני המלך והשרים.
במשך ארבעה ימים לעיני המלך והשרים – הרמב"ן העלה את דברי הוויכוח על הכתב, ושלח העתקים לאנשים שונים, בשל אותו ויכוח  הרמב"ן העלה את דברי הוויכוח על הכתב, ושלח העתקים לאנשים שונים, בשל אותו ויכוח פרסומו על ידי הרמב"ן, נאלץ ככל הנראה הרמב"ן לצאת מספרד בשנת 1267, כארבע שנים לאחר סיומו, בגיל 73. אהבתו של רמב"ן לארץ ישראל לא ידעה גבול, ובשונה מרבי יהודה הלוי, הוא הצליח לחיות בארץ ישראל מספר שנים ולעסוק בכינון היישוב היהודי בה. רמב"ן כתב שירים רבים על ארץ ישראל, וגם בפירושו הוא מרבה לשבחה.
מעכו, תחנתו הראשונה בארץ הקודש, נסע לירושלים והוא תיאר את מצבה העגום של ירושלים, בה ארגן קהילה ובנה בית כנסת (מקריא מאיגרתו). ברובע היהודי של העיר העתיקה בירושלים ישנו בית כנסת המיוחס לרמב"ן, אך ייחוס זה הוא מאוחר (ראשית המאה ה-16) ונראה שמדובר בבית הכנסת אותו תיאר רבי עובדיה מברטנורא בשנת 1488. אלחנן ריינר סבור שבית הכנסת עליו, דיבר הרמב"ן היה בהכרח בתוך השכונה היהודית, שנמצאה בהר ציון שמחוץ לחומה של ימינו, כנראה בקרבת כנסיית הדורמיציון- לאחר מכן חזר רמב"ן לעכו, שם מסר את דרשת ראש השנהב-1269, ומשם לא ידוע לאן המשיך. מסורות שונות מייחסות את קבורתו לירושלים (בכפר השילוח במערת רבי עובדיה מברטנורא), לחיפה, לחברון שבה על פי מכתבו תכנן להיקבר ולעכו. אם כי מסורות אלו מאוחרות, העדות הקדומה ביותר למקום קבורתו היא של תלמידו המספר שהוא קבור בחיפה בתחתית הר הכרמל, חותמו האישי של הרמב"ן רבי משה בן נחמן המכונה "נחמני", התגלה בשנת 1972 בתל כיסון, בדרומה של עכו, והכיתוב עליו הוא: משה בר נחמן נח (נוח נפש) גירונדי חזק.

"מדריך טיולים ומורה דרך בשכונות ירושלים ובשווקים בירושלים".

"סיורים מודרכים וטיולים בירושלים העתיקה ברובע היהודי"

"ימי גיבוש צוותיים לקבוצות היי טק בירושלים".

לקריאה נוספת באתרים נוספים של אפי נחמיאס www.toursguides.com    www.efitours.co.il

"מדריך טיולים ומורה דרך בירושלים העתיקה והחדשה".

 

 

 

לקריאה נוספת באתרים נוספים של אפי נחמיאס www.toursguides.com    www.efitours.co.il

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן